Audiențele jocurilor esports în ianuarie 2022

Cu League of Legends intrând într-un nou sezon și Campionatul Mondial de PUBG Mobile care a început anul 2022 cu un bang, cum a evoluat scena sporturilor electronice in legatură cu vizionările?

Esports Insider, în colaborare cu Esports Charts, pătrunde în lumea spectatorilor de esports pentru a evidenția ceea ce publicul vizionează în prezent și pentru a descompune tendințele emergente de vizionare.

LCK se află în fruntea topurilor

Prima clasată pe tabloul de spectatori al Esports Charts este LCK, prima ligă coreeană din League of Legends. În ianuarie, turneul a înregistrat un număr maxim de spectatori de 759.510 în timpul T1 vs DWG KIA.

În mod surprinzător, acest lucru este în scădere față de numărul maxim de spectatori din ianuarie 2021, de 802.668 – care a fost, de asemenea, cu T1 vs DWG – în ciuda faptului că liga a terminat doar pe locul al treilea pe lista din ianuarie anul trecut. Cifra din ianuarie 2021 a fost, de fapt, cea mai mare audiență a LCK Spring pentru întreaga competiție, finala înregistrând o cifră de vizionare mai mică.

Începând cu această scriere, LCK primăvara 2022 a atras în prezent o medie de vizionare de 258.554, ceea ce este mai mare decât vara anului 2021 (205.176) și primăvara (232.180). Deși acest lucru evidențiază o creștere constantă în toate jocurile, este important să rețineți că LCK primăvara anului 2022 are o dimensiune mică a eșantionului chiar acum. Împărțirea a înregistrat doar 90 de ore de joc, comparativ cu peste 290 de ore care au fost înregistrate în vara și primăvara anului 2021.

Va fi interesant să urmăriți dacă LCK poate menține o audiență mai consistentă și dacă va putea răsturna cifra de vârf a LCK 2021 Spring.

De asemenea, pe lista Esports Charts s-a aflat și LEC, competiția europeană a League of Legends, care a aterizat pe locul 4 în topul de spectatori din ianuarie. În timp ce a înregistrat un număr maxim de 527.567 de spectatori, competiția a obținut o cifră de vârf în limba engleză de peste 300.000, ceea ce îl face cel mai vizionat turneu de esports pentru această categorie în această lună.

Locul al doilea la această categorie a fost surprinzător ALGS APEX Legends”: 2022 Split 1 Playoffs America de Nord, care a înregistrat un vârf de 245.302 de spectatori în limba engleză. În total, turneul a devenit cel mai urmărit eveniment de esports Apex Legends din toate timpurile, cu peste 320.000 de telespectatori de vârf.

PUBG Mobile Global Championship pierde spectatori

Cu un număr maxim de 646.633 de spectatori a fost finala Campionatului Global PUBG Mobile 2021, plasând evenimentul pe locul al doilea pe lista Esports Charts.

În timp ce Campionatul Global al turneului s-a încheiat pe același loc cu tabelul de anul trecut, este demn de remarcat scăderea uriașă a numărului de spectatori în sezonul inaugural. În ianuarie 2021, Sezonul 0 al Campionatului Mondial a înregistrat peste 1,4 milioane de spectatori de vârf. Acest lucru înseamnă că cifra de vârf a numărului de spectatori din 2022 a fost mai mult de jumătate din debutul de anul trecut.

Poate că unul dintre motivele scăderii cifrelor evenimentului – atât pentru numărul maxim, cât și pentru media spectatorilor – ar putea fi echivalat cu absența echipelor indoneziene în finală. Potrivit Esports Charts, campionatul mondial de anul trecut a văzut spectatori indonezieni pentru peste 1m de spectatori de vârf (fără cifre NimoTV). În acest an, Campionatul Mondial a reprezentat aproximativ 35.000 de spectatori de vârf de la emisiunile indoneziene.

Cu toate acestea, va fi interesant să urmăriți audiența PUBG Mobile pe tot parcursul anului 2022.

BLAST Premier continuă avântul din 2021

În fruntea topului de audiențe rusești din ianuarie s-a aflat BLAST Premier Spring 2022, înregistrând o cifră de 170.661 și un maxim total de audiențe de 542.016.

În Rusia, seria a scos în evidență DPC EEU 2021/22 Turul 1 Divisia 1 de la Dota 2, care a adunat peste 160.000 de telespectatori în timpul meciului dintre Team Spirit vs NAVI. Interesant este că NAVI a jucat în primele trei turnee cu vedere rusă în ianuarie.

Cifra de vizionare evidențiază consecvența pentru seria CS:GO a BLAST Premier. Anul trecut, BLAST Premier Spiring 2021 a înregistrat un număr maxim de 543.863 de spectatori. În ciuda faptului că a înregistrat o cifră de vârf ușor mai mică, liga de primăvară BLAST Premier 2022 a înregistrat o creștere a numărului mediu de spectatori: 262 944 față de 198.570 din primăvara anului 2021.

BLAST a avut un 2021 de succes, care a fost limitat de înregistrarea celei mai mari audiențe a seriei în timpul finalei din toamna anului 2021. Doar timpul va spune dacă seria își poate menține avântul.

Vorbind despre impuls, un ecosistem care a continuat să mențină popularitatea este sistemul Ligii Regionale Europene a League of Legends. În special, competițiile regionale din Franța și Spania (LFL și, respectiv, LVP) au prezentat cifre entuziaste ale spectatorilor în ianuarie.

În ianuarie, LFL a înregistrat un număr maxim de 221.118 de spectatori în timpul meciului său spring split din 2022 dintre Karmine Corp și Solary. Între timp, în Spania, Superliga LVP primăvara anului 2022 a avut 196.366 de urmăriri atunci când KOI s-a confruntat cu Barcelona Esports.

Pentru a pune în perspectivă cât de semnificative sunt aceste cifre de audiență pentru ecosistemul regional de esports, ambele competiții au înregistrat audiențe de vârf mai mari decât Dota 2 Champions League 2021 Sezonul 6 (123.600) și în curs de desfășurare Rainbow Six Invitational 2022 (165,696) începând cu această scriere.

Cum au evoluat alte titluri mobile luna trecută?

În ciuda faptului că nu deține un loc proeminent pe masa de vizionare a Esports Charts, diverse sporturi electronice mobile au înregistrat încă cifre ridicate de vizionare – mai ales Free Fire și Mobile Legends: Bang Bang.

The Mobile Legends: Bang Bang Women’s Invitational a terminat pe locul șase în lista de spectatori de vârf din ianuarie, înregistrând o cifră impresionantă de 392.405. Ca urmare, turneul a devenit cel mai vizionat eveniment feminin esports vreodată.

În cele din urmă, Free Fire Pro League India 2021 Winter a atins un vârf de audiență de 388.436.

La ce să te aștepți de la restul lunii februarie

Toți ochii vor fi indreptati catre Riot Games pntru a vedea evolutia competițiilor de esports care vor continua să ia avânt. Mai mult decât atât, începerea sezonului esports 2022 al VALORANT va provoca cu siguranță o oarecare intrigă cu privire la posibilitatea ca titlul să mențină avântul pe care l-a adunat anul trecut.

De asemenea, rămân întrebări cu privire la locul în care se va plasa IEM Katowice 2022 de la CS:GO, nu doar în ceea ce privește audiența lunii februarie, ci și numărul total de spectatori ai titlului.

Autor: Dragoș Bârsan